Natasha Pavluchenko – wyrafinowana kolekcja podbiła Wieczne Miasto

Wielki powrót projektantki

W minioną sobotę w Complesso Monumentale di Santo Spirito in Sassia w Rzymie, podczas największego we Włoszech maratonu Haute Couture, została zaprezentowana najnowsza kolekcja „Senses” polskiej projektantki. Przedstawiono ją obok propozycji takich kreatorów jak: Fausto Sarli, Renato Balestra czy Jean Paul Gaultier. Partnerem strategicznym wydarzenia była należąca do Mokate marka herbat LOYD.



We włoskiej prasie nie brakuje sugestii, że Pavluchenko może wkrótce dołączyć do grona projektantów na stałe współpracujących z zespołem Silvi Venturini Fendi.

Informacje i zdjęcia z pokazu zamieściły najważniejsze włoskie dzienniki La Repubblica i  Il Messanggero. Projektantka zagościła też na wszystkich liczących się serwisach związanych z modą, oraz na blogach.

– Myślę, że sukces w Rzymie przybliżył Natashę Pavluchenko nie tylko do europejskich salonów mody, ale że również Polki chętnie sięgną po jej ubrania – mówi z przekonaniem Sylwia Mokrysz, z zarządu MOKATE SA. – Od lat konsekwentnie wspieramy ciekawe projekty z naszego regionu. Takie, które obronią się na konkurencyjnym rynku. Mam nadzieję, że w efekcie powstanie u nas na południu Polski silna marka związana z modą, która dołączy do grona firm, które stąd się wywodzą i odniosły sukces – podkreśla Sylwia Mokrysz.

Warto przypomnieć, że Mokate towarzyszyło projektantce podczas jej pierwszego rzymskiego pokazu na Alta Roma Alta Moda w styczniu 2013 roku. Marka herbat LOYD była też obecna podczas wiosennych prezentacji kolekcji Neo Couture w Mińsku i w Warszawie.

Wielki powrót projektantki

Zadanie, jakie postawiono teraz przed Natashą Pavluchenko nie było łatwe. W styczniu tego roku, kiedy pojawiła się w Rzymie po raz pierwszy, oczekiwania były dużo mniejsze. Zaprosili ją organizatorzy pokazów Alta Roma Alta Moda, zaraz po obejrzeniu jej szkiców. Dostrzegli nie tylko talent, ale i olbrzymią wyobraźnię. Prezentowana wtedy kolekcja „Neo Couture” była komentowana, opisywana i wspomina przez kilka miesięcy.

Recenzenci i obserwatorzy rzymskich pokazów podkreślali, że projekty polskiej projektantki to doskonałe połączenie słowiańskiej świeżości i tradycyjnego włoskiego, czy też francuskiego krawiectwa. Zwracano też uwagę na elegancję i niezwykłą oryginalność, które stały się znakiem rozpoznawczym projektantki z Bielska-Białej.

Zapewne, dlatego zaproszeniu do udziału w kolejnej edycji Alta Roma Alta Moda towarzyszyła informacja o tym, że to właśnie ona ma otworzyć lipcowe pokazy.

Klasyczne krawiectwo Natashy Pavluchenko kolejny raz zachwyciło rzymską publiczność. Zwracano uwagę na kunszt formy, minimalistyczną elegancję i nienaganną linię. Podkreślano wybór szlachetnych materiałów, połączony z komfortem ich użytkowania.

Stylizacja najnowszej kolekcji Natashy Pavluchenko została wzbogacona o specjalnie przygotowaną biżuterię, stworzoną przez Ewę Nieć i jej ArsDavię. Broszki i pierścienie z jedwabiu przybrały kształt ważek i motyli subtelnie wkomponowując się w kreacje. To kolejny wspólny projekt ArsDavii i Natashy Pavluchenko.

Alta Roma Alta Moda zainicjowano w 1998 roku (choć sama tradycja pokazów jest znacznie dłuższa). To jedno z najważniejszych wydarzeń w europejskim kalendarzu wielkiego krawiectwa. Dzięki talentowi Nataszy Pavluchenko dołączyliśmy do grona tych największych.

Honorowy patronat nad pokazem objęła Ambasada Polska i Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Rzymie,

 

3,444 total views, 3 views today

Dodaj komentarz

Why ask?