Jak oszczędzać w firmie?

oszczędzanie w firmie

Prowadzenie własnej firmy nie jest łatwym zadaniem. Trzeba zmierzyć się z formalnościami, podatkami, a także kosztami. Te ostatnie są szczególnie dotkliwe dla przedsiębiorców, zabierają bowiem część ciężko wypracowanego przychodu. Na szczęście niektóre z firmowych kosztów można obniżyć i to znacznie. Oszczędności te, choć z pozoru wydają się błahe, w skali roku staną się widoczną i znaczącą sumą, którą można zainwestować w rozwój lub marketing przedsiębiorstwa. Na czym warto oszczędzać w firmie?

Outsourcing? TAK, ale nie wszystkich usług

Każdy przedsiębiorca słyszał o delegowaniu zadań i przekazywaniu tych obowiązków, w których nie czuje się mocny. Outsourcing pozwala zyskać więcej czasu na rozwój biznesu i kluczowe zadania. Nie zawsze jednak zlecanie zadań na zewnątrz jest opłacalne i wskazane. Rezygnacja np. z biura księgowego pozwoli ograniczyć koszty. Usługi księgowe można zastąpić programami do rozliczania dostępnymi online. Proponują one szereg funkcji pozwalających samodzielnie rozliczać podatki zgodnie z najnowszymi przepisami. Dzięki intuicyjnym interfejsom i zautomatyzowanym funkcją korzystać z nich mogą nawet laicy. Prostota obsługi idzie w parze z niską ceną tego typu aplikacji. Miesięczny abonament to zaledwie kilkanaście złotych.

Biuro mobilne, zamiast wysokich kosztów wyjazdów

Znaczną część firmowych kosztów stanowi wynajem biura oraz media. Okazuje się jednak, że prosto można je ograniczyć. Coraz więcej firm decyduje się na rezygnacje z wynajmu na rzecz pracy w domu, a nawet mobilnego biura. Dzięki temu nie ponosi się kosztów czynszu, a także może pracować z dowolnego miejsca. Wyposażając się w podstawowe sprzęty takie jak laptop, dobry telefon, modem z mobilnym Internetem, przenośną drukarkę nie odczuje się braku stacjonarnego lokalu. Problemem nie będą też spotkania z klientami. Zorganizować można je m.in. w coworkingu, gdzie sale konferencyjne dostępne są na godziny. Ten sposób funkcjonowania firmy znacznie ogranicza koszty.

Warto tu też wspomnieć, że ze stacjonarnego biura zrezygnować mogą również firmy zatrudniające pracowników. Rozwój technologii pozwala na pracę zdalną w dużych zespołach. Ułatwiają ją różnego typu komunikatory, aplikacje do planowania pracy, mobilne kalendarze.

Ekologia w biurze to oszczędności

O ekologii w ostatnich latach mówi się bardzo dużo. Wiele osób stara się żyć zgodnie z matką naturą i dbać o nią. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w ten sam sposób postępować w firmie. Plusem będzie nie tylko zadbanie o matkę ziemię, ale i znaczne oszczędności. Te wygeneruje używanie energooszczędnych żarówek, stosowanie list z wyłącznikiem, zamontowanie oświetlenia z czynnikiem ruchu.

Eko-oszczędności można poczynić również w zakresie drukowania. Ograniczenie zużycia tuszu i papieru będzie możliwe, jeśli np. klientom będzie się wysyłać faktury w formie elektronicznej lub postawi na drukowanie dwustronne. Oszczędności na drukowaniu wygeneruje także zrezygnowanie z oryginalnych tuszów lub tonerów i zastąpienie ich zamiennikami. Zamienniki dostępne są dla wielu modeli drukarek zarówno atramentowych, jak i laserowych drukujących w kolorze lub na czarno-biało.

Tanie zakupy dla firmy

Prowadząc firmę, potrzebuje się artykułów biurowych: długopisów, kopert, papieru do drukarki, zapasowego tonera lub zestawu tuszy. Kupując te akcesoria, warto zwracać uwagę na ceny. Najkorzystniejsze warunki proponują sklepy internetowe, a także hurtownie. W sieci można kupić wysokiej jakości produkty w cenach niższych o 10-15% niż standardowo. Szczególnie atrakcyjne ceny w sklepach internetowych mają zamienniki tuszy i tonerów do drukarek. Te są o ok. 40% tańsze, a przy tym mogą pochwalić się taką samą wydajnością co oryginały. Kupowane w dobrych sklepach nie będą negatywnie wpływać na kondycje sprzętów. Plusem kupowania w sprawdzonych sklepach jest również możliwość otrzymania faktury lub paragonu. Dzięki temu koszty zakupu będzie można odliczyć od kosztów prowadzenia działalności i obniżyć podatek dochodowy. O rachunkach i fakturach warto  zawsze pamiętać,  robiąc zakupy do firmy.

Tanie tonery, tusze i materiały eksploatacyjne do drukarek przedsiębiorcy mogą bezpiecznie zamówić na https://tonatuszu.pl/.

2,821 total views, 1 views today

Dodaj komentarz

Why ask?