Dropshipping – jak zacząć?

shopping

Możliwości oferowane przez dropshipping sprawiają, że jest on modelem najchętniej wybieranym przez początkujących sprzedawców. Na jego korzyść przemawiają coraz bardziej zaawansowane możliwości technologiczne, które umożliwiają sprawne aktualizacje wszystkich danych i wygodną sprzedaż. Zobacz, jak zacząć dropshipping i nie odkładaj marzeń o własnym biznesie!

Jak sprzedawać w dropshippingu?

Jedną z największych zalet dropshippingu jest fakt, że zdejmuje ze sprzedawcy znaczącą część kosztów stałych prowadzenia sklepu internetowego. Co więcej, to dzięki niemu wystartujesz szybciej niż zakładałeś początkowo, z mniejszym kapitałem i zminimalizujesz ryzyko swojej inwestycji. Wybierając dropshipping:

  • nie inwestujesz w towary, które mogą się nie sprzedać, a więc nie ryzykujesz,
  • nie płacisz za powierzchnię magazynową,
  • nie zatrudniasz dodatkowych pracowników, co okaże się znaczącą oszczędnością zwłaszcza w okresie zmniejszonej sprzedaży,
  • nie martwisz się pakowaniem przesyłek i współpracą z kurierami,
  • możesz oferować bardzo szeroki asortyment i rozwijać swoją firmę.

Sprzedawanie w dropshippingu nieco różni się od obowiązków znanych z tradycyjnych e-sklepów. Jest to model, w którym całkowicie skupiasz się na przygotowaniu atrakcyjnej oferty sprzedażowej i jej reklamowaniu, starając się pozyskać jak największą ilość zamówień, które przekażesz do hurtowni.

Jak zacząć dropshipping?

Pamiętaj, że dropshipping jest jedynie modelem logistycznym. Jego prowadzenie należy oprzeć na posiadaniu działalności gospodarczej oraz analizie konkurencji niezbędnej w każdym biznesie. Oczywiście, od niedawna istnieje też szansa sprzedaży w dropshippingu na podstawie działalności nierejestrowanej. Jest to jednak rozwiązanie, które ograniczy Ci dostęp do hurtowni, ponieważ większość z nich wyraża chęć współpracy jedynie z firmami. Myśląc o dropshippingu zwróć szczególną uwagę na dwie kwestie:

  • Co chcesz sprzedawać? Choć hurtownie przechowują towar w swoim magazynie i to z niego wysyłany jest do Twoich klientów, zdecydowana większość z nich nie zajmuje się przyjmowaniem zwrotów. Zazwyczaj zwrócone towary przechowywane są przez sprzedawcę aż do momentu, gdy kupi je ktoś inny. Z tego względu kieruj się w stronę produktów, które nie są zwracane przez kupujących zbyt często. Postaraj się także o jak najlepsze przedstawienie poszczególnych artykułów by zminimalizować ilość osób, które wyobrażały sobie produkt nieco inaczej i z tego powodu dokonały zwrotu.
  • W jaki sposób chcesz wykorzystać dropshipping? Warto zaznaczyć, że dropshipping chętnie stosowany jest zarówno przez początkujących sprzedawców, jak i tych, którzy od lat działają na rynku. Wiele e-sklepów rozpoczynających od dropshippingu, po jakimś czasie zaczyna pracować z własnym magazynem i najlepiej sprzedające się towary sprowadza właśnie do niego. W rezultacie standardową ofertę dostępną od ręki uzupełnia dodatkowymi artykułami wysyłanymi wprost z hurtowni.

Kiedy masz już wstępny plan działania, czas przejść do tego, jak zacząć dropshipping.

 Oprogramowanie do dropshippingu

Szeroki wybór oprogramowania dla sklepów internetowych dostępny na rynku sprawia, że każdy ze sprzedawców jest w stanie dobrać coś idealnie dopasowanego do swoich potrzeb. Tak jest też w przypadku osób rozpoczynających dropshipping. Zainteresowanie tym modelem logistycznym sugeruje, że chcesz skupić się na aktywnej sprzedaży, a nie zgłębianiu wiedzy z zakresu IT i budowania sklepów. Właśnie z tego względu warto skupić się na rozwiązaniach typu SaaS, które oferują niemalże gotowe e-sklepy do intuicyjnej konfiguracji. Drugą z kwestii, na którą musisz zwrócić uwagę są integracje z hurtowniami. Kluczową rolę odegra nie tylko ilość podmiotów z branży, w której chcesz działać, ale także sprawność mechanizmu integracyjnego. Jako że dane o produktach, ich ceny, a przede wszystkim stany magazynowe będę pobierane do Twojego sklepu wprost z hurtowni, upewnij się, że są aktualizowane tak często, jak tego potrzebujesz. Dobrym rozwiązaniem jest możliwość dopasowania częstotliwości aktualizacji do potrzeb wynikających z sytuacji rynkowej – przykładowo, w okresie świątecznym warto postarać się o jak najczęstsze pozyskiwanie bieżących informacji. Trzecią z kwestii, których nie możesz pominąć jest sklep przyjazny SEO. Elementy wpływające na pozycjonowanie Twojego sklepu to:

  • obecność wersji RWD umożliwiającej dopasowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • przyjazna struktura linków,
  • możliwość wygodnej edycji opisów produktów z uwzględnieniem dodatkowych pól dla wyszukiwarek,
  • szybkie ładowanie strony,
  • dodatkowe funkcje np. blog w sklepie.

 Kanały sprzedaży w dropshippingu

Wybrane przez Ciebie oprogramowanie wpłynie także na dostępność kanałów sprzedażowych. Skoro Twoja praca skupia się na pozyskiwaniu klientów i reklamie poszczególnych artykułów, nie może zabraknąć Cię w najpopularniejszych serwisach. Sprzedawaj:

  • w sklepie internetowym
  • na Allegro,
  • w marketplace’ach np. Empik.com,
  • na Facebooku.

 Współpraca z hurtownią dropshippingową

Współpracę z hurtownią dropshippingową należy rozpocząć od wyboru branży, w której będziesz działać i określeniu kilku potencjalnych kontrahentów. U każdego z nich warto poprosić o ofertę i wybrać najbardziej korzystne rozwiązanie. Warto pamiętać, że oferty współpracy przygotowywane przez hurtownie ustalane są indywidualnie, a ceny towarów mogą zostać obniżone jeśli realizujesz wiele zamówień. Z tego względu rozpoczynając sprzedaż w dropshippingu dobrze skupić się na wypracowaniu jak największych rabatów, co zazwyczaj jest wynikiem sprzedaży dużej ilości sztuk towarzyszącej niskiej marży.

 Realizacja zamówień dropshippingowych

Sama sprzedaż w dropshippingu nie jest trudna!

  1. Klient składa zamówienie.
  2. Zamówienie pojawia się w panelu sklepu.
  3. Przesyłasz zamówienie do hurtowni w umówiony wcześniej sposób (korzystając ze specjalnego panelu lub mailowo).
  4. Hurtownia wysyła produkty do Twojego klienta, a Ty przesyłasz mu dokument sprzedaży na maila.

Dropshipping jest najprostszą drogą do założenia sklepu internetowego. Łączy w sobie możliwość rozpoczęcia biznesu z niskim wkładem początkowym, niskim ryzykiem inwestycji oraz wygodą prowadzenia.

Kinga Tobała
Specjalistka ds. E-commerce z platformy Sky Shop, która oferuje nowoczesne oprogramowanie dla sklepów internetowych.

2,766 total views, 9 views today

One thought on “Dropshipping – jak zacząć?

  1. Dropshipping to bardzo interesujące rozwiązanie pod warunkiem, że podchodzimy do niego poważnie. To, że nie trzeba wielkiej inwestycji na starcie często sprawia, że sprzedawcy nie działają na 100%. Przekłada się to niestety na ilość sklepów i sprzedawców dropshippingowych, którzy zarabiają większe pieniądze.

Dodaj komentarz

Why ask?