Zakupy grupowe – czy zdominują rynek zakupów tradycyjnych?

Trochę o tym co ciekawego można znaleźć w sieci

W ostatnich latach jak grzyby po deszczu pojawiają się liczne portale zakupów grupowych. Koncepcja tego rodzaju biznesu wydaje się niezwykle prosta, zaskakujące jest że portale zakupów grupowych pojawiły się na rynku zaledwie kilka lat temu. Wciąż nie wszyscy wiedzę jak one działają i z jak dużych zniżek można dzięki nim skorzystać.

Według prawa ekonomicznych korzyści, im większa ilość klientów jest gotowa zakupić produkty, tym niższe ceny można  zaoferować. Właśnie dzięki dużej ilości osób, które kupują dany produkt poprzez portale, ceny są niezwykle atrakcyjne. Zniżki sięgają nawet do 70 procent pierwotnej ceny produktu.

W Polsce isnieje obecnie kilkanaście dużych serwisów zakupów grupowych a nowe start-upy też ciągle próbują swoich sił przenosząc model biznesowy liderów rynku na grund branż lokalnych. Liderem na polskim rynku, a także na rynkach europejskich jest Groupon. Oferuje on duże promocje na dobra i usługi w kategoriach: zdrowie, uroda, wellness, sport i rekreacja, turystyka i podróże, bilety, restauracje i wiele innych. Szcególną popularnoscią cieszą się oferty usług kosmetycznych a także zabiegi odnowy biologicznej i spa.

Portal GROUPON jest dostępny we wszystkich większych miastach Polski, a oferty pojawiające się na stronach poszczególnych miast są dostosowane do potrzeb lokalnego rynku. Jeśli klient z Warszawy w wyszukiwarce portalu będzie poszukiwał np. usług fryzjerskich, portal automatycznie pokaże listę fryzjerów w Warszawie i okolicach. Oferując klientom produkty i usługi w okolicy ich miejsca zamieszkania, portal promuje także lokalne przedsiębiorstwa. Dzięki obecności w serwisie, mogą one łatwo dotrzeć do klientów i zaskarbić sobie ich zaufanie na przyszłość.

 


 

2,757 total views, 1 views today

One thought on “Zakupy grupowe – czy zdominują rynek zakupów tradycyjnych?

Dodaj komentarz

Why ask?