Postaw na marketing i zbuduj wizerunek eksperta – skuteczne metody na sukces w e-commerce

marketing internetowy

E-commerce jest sektorem, w którym konkurencja jest wyjątkowo zacięta. W początkowych fazach działalności sklep internetowy może mieć problemy w zakresie konkurencji cenowej ze sklepami, które dzięki wysokiemu wolumenowi sprzedaży wynegocjowały atrakcyjne rabaty u dystrybutorów. Skoro zatem nie jesteśmy w stanie zaoferować najniższych cen, to w jaki sposób możemy zyskać pozycję na rynku? Poniżej opisane zostały dwa sposoby na osiągnięcie tego celu

Budowanie wizerunku eksperta

Do działań, które mogą pomóc nam w przyciągnięciu klienta można zaliczyć stworzenie wyspecjalizowanego asortymentu i zbudowanie wizerunku eksperta. Wychodzimy bowiem z założenia, że szczególnie w przypadku technicznych branż klient będzie skłonny wybrać sprzedawcę, który wyróżnia się na tle innych dobrą znajomością tematu. Wówczas ma pewność, iż będzie on w stanie dobrze mu doradzić i wpasować się w jego potrzeby.

Z perspektywy klienta, który dopiero zaczyna interesować się daną branżą najważniejsze będzie wysokiej jakości doradztwo. Przed dokonaniem kupna, taki klient będzie chciał dowiedzieć się, jaka oferta najlepiej wpasowuje się w jego potrzeby. Klient bardziej doświadczony nie będzie zaś potrzebował tego rodzaju porad, za to ważna jest dla niego obecność trudno dostępnych produktów lub możliwość ich sprowadzenia. Wychodząc naprzeciw potrzebom obu tych rodzajów klientów, sklep ma szansę wyróżnić się na tle konkurencji.

Prowadząc sklep specjalistyczny, warto poznać branżę „od środka”. Pojawiając się na konferencjach branżowych i innych wydarzeniach tego typu, mamy szansę poznać osoby zainteresowane proponowanym przez nas niszowym asortymentem. Jeżeli uda nam się zrobić na nich wrażenie eksperta, możemy zyskać stałych klientów, którzy często zamawiają u nas wysokomarżowe produkty.

Zakładasz sklep internetowy? Postaw na marketing!

O ile wspomniany powyżej wysoki poziom specjalizacji jest strategią, na którą decydują się tylko niektóre początkujące sklepy internetowe, tak postawienie na marketing jest absolutnie niezbędnym warunkiem sukcesu. Oczywiście należy zdać sobie sprawę, że tego rodzaju działania wiążą się z czymś zupełnie innym dla sklepów stawiających pierwsze kroki niż tych, które zdążyły już wypracować sobie pozycję. W przypadku tych pierwszych koszt pozyskania nowego klienta jest bowiem bardzo duży. Należy przy tym jednak pamiętać, że przy odpowiednio przemyślanych działaniach marketingowych, z czasem zaczną generować większy zwrot bez konieczności zwiększania budżetu na ten element działalności.

W chwili obecnej, skuteczny marketing internetowy to taki, który wykorzystuje jak największą ilość z dostępnej obecnie niezwykle szerokiej gamy kanałów. Ma to duże znaczenie z uwagi na efekt synergii, który oznacza, iż poszczególne kanały marketingowe nie tylko zwiększają sprzedaż, ale i wzmacniają współczynnik konwersji pozostałych. Dzięki temu marketing internetowy daje ogromne możliwości sklepom, które potrafią wykorzystać ten efekt.

W przygotowaniu artykułu pomogła strona nprofit.net/pl.

106 total views, 4 views today

Dodaj komentarz

Why ask?