Jak schudnąć do lata ?

jak schudnac do lata

Większość noworocznych postanowień dotyczy zgubienia zbędnych kilogramów.

Niestety na planach najczęściej się kończy. Budzimy się wraz z nadejściem cieplej wiosny i panikujemy, że nie zdążymy wyrobić idealnej sylwetki do lata. Nic zresztą dziwnego, bo do wakacyjnego urlopu zostało już przecież niewiele czasu, to zaledwie kilka miesięcy. Zaczynamy stosować więc głodówki, nierzadko sięgamy po rozmaite suplementy diety, które mają nam pomóc w odchudzaniu. Jak jednak zgubić nadmiar kilogramów, by nowa figura nie przyczyniła się jednocześnie do problemów ze zdrowiem? Najlepiej posłuchać rad doświadczonego dietetyka.

Optymalne odchudzanie czas START

Przede wszystkim dieta niskokaloryczna musi być ułożona indywidualnie. Nie ma możliwości, by jeden jadłospis służył korzystnie całej grupie ludzi z nadwagą. To dlatego rozsądni decydują się na pomoc profesjonalisty. Nietrudno go zresztą znaleźć, bo wystarczy wpisać hasło typu „dobry dietetyk warszawa”, by umówić się na wizytę w gabinecie.

Optymalna dieta odchudzająca musi zakładać zapotrzebowanie na wartości odżywcze, których potrzebuje organizm do prawidłowego funkcjonowania. Dietetyk weźmie więc pod uwagę nie tylko styl życia, ale również nawyki żywieniowe i stan zdrowia swojego pacjenta.

Osoba, która chce do lata schudnąć w sposób zdrowy, dowie się również, że dietę trzeba stosować regularnie, a pierwsze efekty będą widoczne dopiero po miesiącu. Diety cud nie istnieją. Jeśli ktoś mówi Wam, że schudniecie 10 kilogramów w miesiąc, to kłamie. Nawet jeśli zna jakiś cudowny sposób, by taki rezultat osiągnąć, to z całą pewnością może też zagwarantować efekt jo jo. To stan, w którym zaraz po zakończeniu diety nadprogramowe kilogramy wracają i to ze zdwojoną siłą. Zastanówmy się więc, czy na pewno warto podejmować aż tak radykalne środki.

Co jeść, żeby schudnąć?

Rzeczywiście składniki spożywcze mają być mniej kaloryczne. Wiosna to idealny czas na przestawienie się z tłustych mięs na świeże sałaty. Można serwować nowalijki, które zawierają sporo witamin i codziennie wypijać warzywny koktajl.

Ważne są też nawyki żywieniowe. Zaleca się zjadanie 5 posiłków dziennie. Lepiej jeść mniejsze porcje, ale za to częściej. Priorytetem jest też woda – minimum 2 litry każdego dnia.

Nie da się jednoznacznie określić produktów, które zapewnią nam spadek wagi. Ważne, by dania smażone zastąpić tymi gotowanymi bądź duszonymi. Tłuste mięso drobiem, jasne pieczywo tym ciemnym. Zrezygnujmy z alkoholu i słodyczy. Niekorzystne są też napoje gazowane i rzecz jasna fast foody.

Czy sama dieta wystarczy?

Oczywiście, że nie. Pełen sukces można osiągnąć tylko i wyłącznie stosując właściwą dietę oraz aktywność fizyczną. Nie oznacza to rzecz jasna, że każdego dnia mamy odwiedzać siłownię. Wystarczy nawet krótki spacer, pobyt na basenie czy wycieczka rowerem. Aktywność fizyczną można, a nawet warto urozmaicać. Ma być przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. Jeśli sport będziemy uprawiać z konieczności, szybko z niego zrezygnujemy.

Artykuł przygotowany w oparciu o stronę internetową poradni dietetycznej Akademia Zdrowego Żywienia.

516 total views, 3 views today

Dodaj komentarz

Why ask?